Vertrek van Taheke Falls Tree Farm - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu Vertrek van Taheke Falls Tree Farm - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu

Vertrek van Taheke Falls Tree Farm

Door: marco en berit

Blijf op de hoogte en volg Marco en Berit

10 November 2008 | Nieuw Zeeland, Thames

Daar zijn we weer!
Ff een update tot nu toe.
Goed de cake was dus mislukt, maarja hij ging toch mee naar het buurtfeest(2km verderop, iedereen binnen ongeveer 10km zijn de buren)
samen met wat gevulde eieren van de eigen kippen en zelfgemaakte feta van de melk van de koe(very nice).
Toen kwamen we bij dat huis...
We waren beland in de film van Lord of The Rings en Bilbo woonde erin, hij had m ook zelf gebouwd.
Naja hij heet natuurlijk geen Bilbo, maar leek er wel echt op! Het huis was echt prachtig, we hebben er een foto van maar kunnen die nu ff niet plaatsen.
Bilbo heeft alles zelf ontworpen en gebouwd(duurde 5 a 6 jaar) Hij heeft zelf een stuwmeertje aangelegd voor de electriciteit die hij zelf opwekt.
Het feest was heel gezellig, veel geintresseerde mensen en berit kreeg na een paar bramenwijntjes(ook gemaakt op de farm waar we werkten) ook wel wat babbels met de plaatselijke bevolking.Marco ook, maar die had gewone biertjes gedronken.Maar niet zoveel zegt ie.
Nou het idee was dus dat iedereen eten mee nam, dus we hebben heerlijk gegeten en zelfs mijn platte cake was op aan t eind van de avond...
Geslaagd feestje dus!

Zondag:
Goed er moest nog wat meer uitgeschept worden want t was net niet diep genoeg, dus dat mochten we eerst doen. Toen de (zaterdag door marco geplante) pompoen plantjes water gegeven en daarna waren we vrij.
Gelukkig hadden Miriam en Kevin wat goede suggesties om te gaan doen/bekijken.
Eerst naar Rawene, waar zich het plaatselijke Hospital bevind, heel klein en lijkt me geweldig!
Daar bevond zich ook een cafeetje half op water half op land, hier leveren miriam en kevin hun eieren aan, dit cafeetje probeert alles lokaal in te kopen, very nice.
Daar heerlijk geluncht, lekker stuk pizza met vanalles er op en er aan.
Met als toppunt het dessert.
Marco een stuk chocoladetaart en Berit Worteltaart met vet lekkere dikke laag glazuur. Heerlijk.
Toen(nog steeds in Rawene) het mangrovebos in, hier hadden ze een heel lang steigerpad in aangelegd zodat je alles kon bekijken. Was mooi om te zien, krabbetjes tussen de wortels, een soort aalscholver maar ff anders als in NL en er liep een beekje door waar de Aalen doorheen migreren. Je kon een heleboel kleintjes zien struggelen om de stroom op te komen. Maar toen....kwam er ineens een vette dikke Aal langs, echt mooi! Helaas was de camera te laat paraat, maja leuke herinnering!
Daarna op naar de volgende stop, mattablablablanogwat waterfall.
Je moest eerst 6 km over een gravelroad maar t was t waard. Je liep 15 minuten door een subtropisch bos, opzich al een prachtig gezicht en dan kom je ineens bij een riviertje waar de watervsl naar beneden klettert, heel helder water, het zonnetje scheen, super!
Daarna terug gereden langs een punt waar je het begin van de baai waar Rawene aan ligt kon zien, met daarachter een zandberg, soort van duin maar dan XL.
savonds weer heerlijk gedineerd en geteut.
Vanmorgen hebben we voor ons vertrek van de Farm 4 avocadoboompjes geplant. Zodra ze in de grond zaten deden we een spreuk om ze goed te laten groeien.
GROW YOU BASTERD!
T moet vast helpen!
We kregen nog wat avocado's mee en wat picnic gerei voor onderweg. Dit was heerlijk want we hebben er in Dargaville gretig gebruik van gemaakt, 2 broodjes avocado, mjaammm..
Toen doorgereden naar t zuiden want t was nog vroeg, maar in auckland wilden we niet blijven dus toch nog maar weer verder, en nu zijn we dus in Thames. Heel eind rijden, maja we zijn ergens, we blijven hier drie nachtjes en gaan dingen in de Coromandel Region bekijken vanaf hier. D'r net nog een gezellige Israelier ontmoet, tijdje zitten teuten. Toch best apart. Maar wel leuk!!
Nou tot Typse maar weer!!

• 10 November 2008 - 11:13

Linda:

Wauw Nieuw-Zeeland lonkt, wat een mooie verhalen! Leuk dat jullie zoveel mensen ontmoeten en daardoor van alles meemaken! Berit je kan je geluk vast niet op met al die pure kookkunst daar. Jullie moesten trouwens hard werken zeg, maar gelukkig staat er veel tegenover (mooie natuur, lekker eten en veel sociale contacten). Veel plezier in Thames!
    Xx