Wandeling Mt Doom - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu Wandeling Mt Doom - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu

Wandeling Mt Doom

Door: marco en berit

Blijf op de hoogte en volg Marco en Berit

23 November 2008 | Nieuw Zeeland, Turangi

Hallo allemaal,

bedankt voor alle leuke reacties weer!
We zijn vaak aan t eind van de dag inderdaad best wel moe! Maarja dat is alleen maar goed!

Eergister flink inkopen gedaan voor de wandeling, aangezien t weer bovenop nogal snel kan veranderen, mutsen, wanten, thermo shirt. De hele reut!
Gister hebben we de grote wandeling dus gemaakt, De tongariro crossing.
We moesten om 6 uur uit bed, douchen aankleden broodjes smeren, tas inpakken (muts, wanten, regenpak etc.)en hup, de bus in op weg naar de mount. De wandeling begon om half 9 voor ons.
Dit is een wandeling die zo'n beetje elke toerist doet dus er gaan bussen vol heen, net als de japanners naar de zaanse schans.
We liepen eerst een heel eind vlak door bosjes landschap, met aan de rechterkant uitzicht op mount ngauruhoe(mount doom van lord of the rings) en links ook vanalles mooie bergen. Na een uurtje vlak begon de klim, allemaal trappen omhoog naar de top van mount tongariro. Dit was wel ff pittig, en ook behoorlijk warm want de zon scheen en t was nogal wat inspanning, dus de fleece kon uit!
Eenmaal bovenop waaide het ontzettend en was het echt koud, dus regenjas aan tegen de wind, muts op en wantjes aan, heel apart!! Vandaar liepen we langs de red crater, de naam zegt het al een krater die rood ziet, ook een heel mooi gezicht!
Daarna langs een paar meertjes, 2 zagen echt helderblauw, daar even zitten pauzeren. Toen we bijna bij die meertjes waren zagen we een rescue helicopter, die kwam een dame oppikken die haar been gebroken had(dat denk ik want haar been was gespalkt) Dus dat kan je ook nog hebben...
Daarna hadden we de grote klim wel gehad en was t overgote deel afdalen. We liepen nog een tijdje door de sneeuw, ook best apart.
Nu kwamen we weer in een gebied waar weer bosjes groeide en liepen we naar een hut waar je naar het toilet kon en even lekker zitten. Hiervandaan was het nog 2 uur lopen naar beneden. We dachten, oh das lekker makkelijk!
Nou viel toch wel tegen, je knieen gaan behoorlijk zeer doen van alsmaar naar beneden lopen!
Om half 4 kwamen we uiteindelijk aan bij het oppikpunt en konden we nog ff bijkomen voordat we de bus in moesten om half 5.
Nou tot zover de grote belevenis, vandaag zijn we lekker aan t chillen!

• 24 November 2008 - 15:06

Mirjam:

Hoi Berit en Marco,
    Via via ben ik op jullie site terecht gekomen. Erg leuk dat jullie een site bijhouden met al jullie belevenissen!
    Het klinkt allemaal erg leuk, geniet er nog maar lekker van!
    Groetjes Mirjam Ooms

• 24 November 2008 - 21:21

Adriaan&Nel Klaver:

hoi Marco&Berit. Wat leuk jullie verhalen te lezen en de prachtige foto's te bekijken!
    Is wel stil in de garage bij Peter hoor! Veel reisplezier en geniet er maar goed van!
    groeten Adriaan&Nel