Van Punakaiki naar Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu Van Punakaiki naar Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu

Van Punakaiki naar Kaikoura

Door: marco en berit

Blijf op de hoogte en volg Marco en Berit

18 December 2008 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Hallo weer,

gister dus naar Punakaiki gereden, waar de pancake rocks en de blowholes zijn. Het zag er allemaal wel heel erg touristisch uit maarja... Na 5 minuten wandelen kom je bij de zee, toen begon het te regenen, dus wij terug, ff het cafetje in en een taartje en wat te drinken genomen, het was niet vies, maar wel het vieste tot nu toe in NZ, dus dat was jammer. Toen dat op was was het weer ook beter en wij naar de zee toe. Het was wel een mooi gezicht, de golven sloegen op steile kliffen en er waren ook nog gaten gevormd door het gesteente, en hierdoor spoot dan weer water omhoog! was wel een mooi gezicht. Toen naar het hostel gereden dat midden in de boesboes stond! Mooi en gezellig! s'Avonds nog een korte wandeling gedaan, naar een strand waar pinguins nestelen, maar geen vogel te bekennen. Vanmorgen zijn we gaan rijden richting het oosten. Na een half uur geslinger gingen we een heuveltje op en toen weer naar beneden... Toen zagen we ineens allemaal zwaailichten op een auto en draaide de politiewagen achter ons om en kwam achter ons aan. Aangezien hij de snellere auto had ben ik maar gestopt. Die gasten hebben dus de laser apparatuur in de auto en kunnen als ze je tegenmoet komen dus zien hoe hard je ga! Aangezien we net van de heuvel kwamen en we een lang recht stuk voor ons hadden, ging ik blijkbaar 119 km/u dus 19 km/u te hard... Dus dat werd een boete van 120 dollar! Jammer, maar wel weer iets om over te typen en voor in het plakboek. De rest van de weg ging allemaal goed en niet harder als 100 km/u! Wel een paar keer van die bumperklevers achter je, en dan is oom agent hier dus ook nergens te bekennen! Nu zijn we in Kaikoura, waar we morgen met een boot mee de zee op gaan om wasvissen te spotten! Maar dat lezen jullie de volgende keer wel weer!

Groetjes, Marco en Berit

• 19 December 2008 - 17:35

Oma Brielle:

hallo Berit en Marco, wij
    genieten iedere keer van jullie verhalen en als jullie weer thuis zijn zal het leuk zijn ze jullie te horen vertellen.Maar nu genieten wij mee. Ik heb de walvissen ook zien spuiten, dat was in de Indische Oceaan, ik vond het een prachtig gezicht.
    Vandaag hadden we een beetje zon, bij 6 graden,morgen weer regen en met de Kerst weer kouder.Geniet dus nog maar een poosje. Liefs Oma en Opa.