Van Kaikoura naar Onuku - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu Van Kaikoura naar Onuku - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu

Van Kaikoura naar Onuku

Door: marco en berit

Blijf op de hoogte en volg Marco en Berit

22 December 2008 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Hallo allemaal,

Na de Whalewatch s'middags gerelaxed, volgende dag weer op pad richting christchurch, daar ff boodschappen gedaan en tent en kampeerspul gekocht, en toen door naar Akaroa, naar het Onuku farm hostel.
We waren van plan te gaan kamperen, maar het hoosde de hele dag, dus nog maar ff niet... Gelukkig hadden ze ook wat tochtige hutten staan met bedden waar je met je slaapzakje op kon liggen. Dus dat maar gedaan de eerste nacht, en het was toch koud! Niet normaal, we hebben amper geslapen...
Dag erna was het gelukkig droog en klaarde het op dus tentje maar opgezet en ingericht, mooi tentje!
S'middags nog een eind de heuvel opgewandeld waar je een mooi uitzicht had over de baai hier. Deze farm heeft 1000 acre(340ha) en 2000 sheep, bestwel groot dus, dus er zijn hier ook allemaal wandelingen te doen over de farm zelf.
Afgelopen nacht dus in het tentje geslapen, was ook weer erg koud helaas(wel iets warmer), gelukkig had marco nergens last van, dus mag ik vanavond in zijn slaapzak.
Vanmorgen zijn we op een boottrip geweest waarop je dolfijnen kon watchen en met ze zwemmen. Ja zwemmen... Berit had daar geen trek in maar ik wel! Kon beer mooi foto's maken en filmen! Het water was koud, maar je kreeg een wetsuit aan dus daar had je geen last van. We moesten wel de baai uitvaren en kwamen op een wat ruige zee... Voor sommige op de boot wat minder prettig. Er hebben er 2 lopen spaaien van de 6 (wij niet natuurlijk). Maar op de ruige zee aangekomen kwamen er dolfijntjes om de boot zwemmen. Dat was al gaaf! Een paar hebben zelfs nog saltos laten zien! Toen er een stuk of 5 om de boot zwommen mochten we t water in (met zn 4en) en ze zwommen echt 30 cm voor je langs. Je kon ze bijna aanraken, en ook onderwater waren ze goed te zien met een duikbril, heel gaaf! Ik heb er 1tje aangeraakt, maar meestal zwemmen ze snel weg als je dat wil doen... Maar al met al was het super! Helaas geen foto's want dat ken hier niet...

Morgen gaan we hier weg, richting Arthurs Pass. Een route dwars door de bergen heen, met het hoogste punt op 950 mtr. Misschien zitten we daar nog wel met kerst, dus voor iedereen alvast een hele fijne kerst!!

Groetjes Marco en Berit

• 22 December 2008 - 07:02

Cor,Irma,Jordie,Inge:

wat beleven jullie toch veel mooie dingen zeg.
    Het zien van walvissen en dolfijnen, prachtig.
    En we zijn blij dat het bij jullie ook gewoon kan regenen.
    Leuke kerstdagen, Marco en Berit.
    Vanuit een nog donkere Noord.{ 8 uur in de ochtend, ik heb de oppas van Anouk, dus ben al wakker}
    Groetjes,van Cor, Irma,Jordie en Inge.

• 23 December 2008 - 18:59

Opa En Oma Entius:

marco en berit,
    hier even een brichtje van opa en oma entius
    wij lezen wel op de
    het volgend jaar.

groetjes opa en oma.

• 25 December 2008 - 18:25

Linda:

Net even de berichten gscand op zoek naar jullie 06-nummer daar, bericht ik jullie toch maar weer zo:
    Een gezellige, warme kerst en een hele goede laatste maand op reis, een goed begin.... maakt vast een geweldig 2009! Kus

• 27 December 2008 - 04:53

Annet:

Hoi Berit en Marco
    Dit is de eerste keer dat ik op jullie weblog kijk.Ik kwam er niet eerder aan toe door het drukke dagelijkse leven.Hebben jullie een fijne kerst gehad ? Heb net jullie foto's bekeken.Schitterend al die prachtige natuur.En ik zal Anton aanraden ook eens een kijkje te nemen naar de plaatjes van de bijzondere auto's.
    Vanuit hier wens ik jullie vast een gezellig uiteinde van 2008 en een heel goed begin in 2009. Maar dat zal wel lukken ,want daar hebben jullie met deze reis zelf al voor gezorgd.
    Groetjes uit Zierikzee.
    (tante) Annet

• 27 December 2008 - 11:35

Johan&Mascha:

Hallo Marco en Berit aan de andere kant vd wereld. We genieten nog steeds van jullie verhalen!
    Gezellige kerst gehad daar?
    Wij wensen jullie het beste voor 2009! Het begin zal in iedergeval vast geweldig worden.
    Groetjes en dikke nieuwjaarskus van Johan, Mascha, Rosa, Freek en Sep.

• 27 December 2008 - 19:56

Marja:

Hoi Berit en Marco

Ik volg jullie op de voet.
    Leuk jullie reisverslag.
    De allerbeste wensen voor 2009 en geniet nog effe. Voor je het weet sta je weer op nederlandse bodem. Ik ben aan het roosteren voor februari en je staat er alweer op.
    groetjes Marja