Van Mount Cook weer terug naar The Old Church - Reisverslag uit Ross, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu Van Mount Cook weer terug naar The Old Church - Reisverslag uit Ross, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu

Van Mount Cook weer terug naar The Old Church

Door: marco en berit

Blijf op de hoogte en volg Marco en Berit

14 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Ross

Hallo allemaal,

waar waren we gebleven...
In Mount Cook geloof ik.
De volgende dag zijn we een andere wandeling gaan doen, gelukkig een stuk vlakker met ook ongelovelijk mooie uitzichten op mount Cook en omringende bergen. De wandeling eindigde bij het glacier lake waar grote ijsschotsen in dreven, mooi gezicht.
Daarna nog een klein wandelingetje gedaan naar een ander glacier meer en toen weer retour naar de tent, waar we weer even bij konden komen van al het gewandel. En denk allemaal maar niet dat we super gespierd en mega slank terug komen want ze hebben hier ontzettend veel lekker eten en heerlijke chocolade...
De volgende ochtend de wekker vroeg gezet aangezien we naar Lake Tekapo wilden om the Church of the good Shepherd te bekijken. Dit moest zo vroeg gebeurwen omdat er anders alweer busladingen toeristen aanwezig zijn en dus geen mooie foto mogelijkheden meer. Het kerkje en naastegelegen monument voor de herdershonden bekeken en toen doorgereden naar Arthurs Pass, waar we inderdaad al eerder zijn geweest op weg naar The Old Church(het leuke hostel aan de westkust). We wilden deze keer weer kamperen in het dorpje maar dan de volgende ochtend voordat we weg zouden gaan nog een wandeling maken(1100 meter omhoog.. en weer naar beneden...) We kwamen bij het campinkje nog 2 jongens uit Akersloot tegen waar het erg gezellig mee was, dus afgesproken om de volgende dag smane te gaan lopen. De Kea's waar we vorige keer over verteld hadden waren uiteraard weer aanwezig op de camping, maar nu was het echt niet leuk meer. Ze hebben s' nachts onze tent gesloopt! twee gaten in het dak en twee in het grondzijl. Als je die snavels ook ziet, daar kan je een bierflesje mee open krijgen. Dus dat was wel even heel erg balen! Maargoed toen toch maasr opgestaan en gaan wandelen. Berit dacht niet helemaal naar boven mee te gaan aangezien 1100 meter omhoog erg veel is en erg stijl. Maar toen we na veel gepuf en gehijg bij de bomengrens aankwamen...tzja.. toen zijn we toch met zn vieren maar doorgelopen naar boven. Het was een hele klim maar wel ontzettend mooi en echt de moeite waard! Toen we weer naar beneden gingen was het haast nog vervelender als naar boven, je knieen gaan echt aan gort op zo'n stuk!
Toen we eenmaal beneden waren(we hadden het niet slecht gedaan want er stond 6 tot 8 uur voor en wij hebben het in 5,5 uur gedaan!)zijn we gelijk maar doorgelopen naar het cafe voor een koud drankje en een lekkere lunch, dat hadden we wel verdiend vonden we zelf.
Daarna tent opgeruimd, afscheid genomen van de Akersloters en op weg naar Hokitika voor boodschappen en lijm voor de tent. Boodschappen was geen probleem, maar knappe lijm...moeilijk! uiteindelijk maar iets genomen, t is t proberen waard.
Daarna doorgereden naar The Old Church. Toen we aankwamen brandde het welkomstvuur al en we werden hartelijk ontvangen door Frank en Eva(de Hosts). Frank vertelde meteen dat hij ' savonds ging haaien vissen en dat we wel mee mochten.
Dus dat begon meteen leuk!
Na wat pogingen met de tent, toch maar Frank's ducktape van de Lidl, 2 euro voor 2 rollen, gebruikt om de tent op te lappen.
Paar uur later gingen we met nog wat gasten uit t hostel naar t strand om de haaien uit de zee te gaan vissen. Na 10 minuten had er al iemand beet, een beste haai van een meter(ze kunnen 2 meter worden maar die vang je niet met je hengeltje) Marco ging het ook proberen en dat was nogal succesvol, 4 haaien! wel wat kleiner maar zeker de moeite waard. Vanavond haaiensteaks voor het diner! En misschien gaan we vanavond weer! Is toch fantastisch!We zijn van plan hier ongeveer een week ofzo te blijven, dan terug naar Christchurch daar nog een paar dagen en dan begint de terugreis.... T schiet echt op..
Nou jullie horen wel weer een up-date!

groetjes, ons

• 14 Januari 2009 - 10:23

Jorien:

Lieve Berit & Marco!
    Neem jullie lekkere chocolade mee voor me?!;)
    Haaien vissen? Geweldig!!
    Jullie zijn wel lekker sportief bezig hoor! Dat fitnessen wordt straks geen probleem voor je berit! Veel plezier nog..
    Liefs

• 14 Januari 2009 - 19:19

Anke:

Hoi Marco en Berit
    Wat zijn jullie toch lekker sportief bezig daar,Vorige week zaten wij 5 dagen in Liomburg Syberisch koud daar,zelfs op de wintersport hebben wij het nog nooit zo koud gehad.Heb gisteren de uitslag van mijn chemo gehad en dat is gelukkig allemaal goed.Dus ik ga er weer voor.
    Groetjes uit Waarland en geniet nog van de laatste weken.
    Juriaan en Anke

• 14 Januari 2009 - 20:54

Anny:

Marco en Berit,ik sta versteld van jullie verborgen talenten!Ten eerste het vele wandelen en klimmen.En nu kan hij nog weer vissen vangen als de beste.
    Helaas is hier de winter weer voorbij,wat hebben ze allemaal genoten bijna 3 weken lang.
    Gisterenavond heb je de biljarters nog even aan de lijn gehad zeker,rijk en sterk waren ze denk!
    Jammer voor jullie gaat het aftellen al een klein beetje beginnen.Daarom nog maar even dubbel genieten.
    Gr.Buuf

• 17 Januari 2009 - 10:11

Hetty:

"Ahhhhhhhh, wel zielig hoor voor die haaien", spreekt mijn nog steeds vegetarisch hart.
    Liefs, Hetty.
    P.s.: Wel een beetje laat, maar ja.

• 17 Januari 2009 - 14:43

Esther:

hoi
    klinkt allemaal helemaal geweldig,is ook leuk om van uit het saaie landje hier te volgen,wij hadden alleen maar wat diepvries weer en iedereen ging uit zijn plaat of op zijn plaat.
    blijf je volgen
    gtoetjes esther-D

• 18 Januari 2009 - 14:07

Linda:

Hee!
    Mooie foto's weer, mooie verhalen ook! Nog een paar weekjes genieten en dan staan jullie alweer op de vlakke natte Nederlandse bodem. Echt leuk dat jullie zoveel reismaatjes ontmoeten, gezellig denk ik om samen dingen te doen. Even over dat haaien vangen.. ik maak me toch een beetje zorgen of jullie nog wel leven, het is alweer een paar dagen stil weetjewel. Hebben jullie dat haaienvlees in een restaurant gegeten? Zal ik jullie even lekker misselijk praten; Haaienvlees wordt na de vangst een paar maanden onder de grond bewaard, zodat de hoge concentratie ammoniak er 'uit kan rotten'. Daarna wordt het in repen gesneden, een paar weken onder kiezelstenen gelegd en dan wordt het in de wind wordt gehangen om te drogen. Zooo eet smakelijk!
    Tot zover.
    We contacten! Xx

• 18 Januari 2009 - 14:27

Linda:

Hmmm het spookverhaal in mijn vorige bericht wist ik me toevallig nog te herinneren, maar ik moet jullie berichten eens wat beter lezen, want natuurlijk hebben jullie je eigen gevangen haaien gegeten. Na wat research op internet blijken er dus 375 soorten haaien te bestaan. Hopelijk troffen jullie een smakelijke soort!

• 19 Januari 2009 - 07:58

Nicole:

Hey Marco en Berit!

Klinkt allemaal weer erg goed en lijkt me dat ik een volgende keer de Mt Cook omgeving moet gaan verkennen! Geniet van de laatste weken en tot in Nederland! Dan kom ik via de Afsluitdijk een keer naar jullie toe! :-D

Groeten uit Stellenbosch (ZA)!

Nicole