Taheke Falls Tree Farm - Reisverslag uit Kaikohe, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu Taheke Falls Tree Farm - Reisverslag uit Kaikohe, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu

Taheke Falls Tree Farm

Door: marco en berit

Blijf op de hoogte en volg Marco en Berit

08 November 2008 | Nieuw Zeeland, Kaikohe

Hallo allemaal,

toch internet hier in the middle of nowhere. Donderdagochtend dus vertrokken uit de Bay of Islands. Bij Kerikeri de Rainbow Falls bekeken, erg mooi en erg hoog, 27 meter. Toen door naar Kerikeri voor de chocoladefabriek, je kon daar meekijken hoe alles gemaakt werd, was wel leuk, maar vooral lekker. Toen we het bekeken hadden door naar Kaikohe, laarzen gekocht, voor Berit 2 maten te groot, want vrouwenlaarzen hadden ze niet... Aangekomen op de Farm, kregen we een rondleidinkje, en een kaart en dan konden we zelf ff een rondje lopen op het terrein, aan de achterkant van het terrein loopt een rivier met dus twee watervallen erin, vandaar een deel van de naam van de farm.
We kregen een eigen hutje, erg cosy:P en daarna konden we aan t werk om ons avondeten te verdienen!
Het begon goed want ze willen een uitbreiding an hun huis dus we mochten een deel uitgraven(bikken) en wegscheppen, dit was heel zwaar aangezien t vooral allemaal stenen vast in de grond waren. Maarja...
Na een heerlijke avondmaaltijd ging t allemaal wel weer.
(alhoewel ik nog steeds overal spierpijn heb:P(berit))
Volgende dag begon met het melken van Flower, de huiskoe. Miriam(de boerin) deed het voor, met de hand uiteraard, en wij mochten het ook ff proberen. Volgens miriam kon berit het al aardig. Het is leuk maar wel lastig, je moet er handigheid in krijgen denk ik.
Gister nog wat geschept om het af te maken en daarna gingen we fikkie stoken, dat mag hier namelijk wel, zolang het nat genoeg is. En ze hadden een hele hoop bijelkaar gebulldozerde struiken en onkruid. We hebben een goede poging gedaan maar helaas was t nog te vers en zat er teveel grond in.
Vandaag hebben we onkruid gewied in de groente tuin en een hoop onkruid struiken afgevoerd naar een vuurplaats. Dus we maken alles netjes hier:P
Vanavond is er een soort buurtfeest en wij mogen mee. Berit heeft een cake gebakken om mee te nemen, helaas een beetje te weinig bakpoeder dus hij is erg nederlands, plat.
Nou tot later weer!

• 08 November 2008 - 18:01

Piet En Leny:

Wat hebben jullie al leuke dingen beleefd! Je had voor het koeienmelken even bij opa B. in de leer moeten gaan...
    Jullie kunnen ons ook volgen op de pieten leny.waarbenjij.nu site voor het laatste nieuws uit Spanje!

• 08 November 2008 - 19:38

Hetty En Jaap:

Hoi Berit en Marco,
    Ze laten jullie wel zweten zeg, maar dan smaakt het eten weer des te beter.
    Hoe zit het met de avocado's? Die nog gezien?
    Leuk om een koe te melken, dat deden we in Noorwegen ook met de hand.
    Wel leuk dat jullie ons zo goed op de hoogte houden. Nieuwzeeland is dus een beschaafd land met veel internetverbindingen.
    Leuk dat jullie op zo'n buurtfeest werden uitgenodigd.
    Hoe lang willen jullie op Taheke falls tree farm blijven?
    We lezen het wel weer.
    Bedankt voor al die leuke berichten.
    Rieks volgt jullie nu ook op de voet.
    Groetjes van paps en mams

• 09 November 2008 - 09:36

Hetty:

Hadden jullie een leuk feestje en smaakte de cake lekker nederlands?

• 09 November 2008 - 11:14

Aad, Ida, Marloes:

Schrijfster Marloes:
    Eindelijk reactie ;)
    Hallo! Hoe ist er mee? we ziten hier aan tafel zondagochtend en moeten er dr es ffkes horen hoe het in new zeeland is. Gelukkig is er op de plaats waar jullie zitten internet, dan blijven we evengoed een beetje op de hoogte! Zo te horen zijn jullie mooi op avontuur en hebben jullie een leuk werk adres.
    Hier gaat alles goed, een beetje regenachtig. De kool bij het poepennest is er af, nog 15 kratten aan de polandweg en dan is dat ook weer aan kant.
    We hebben nog een paar adressen op het zuiderlijk deel van new zeeland maar die adressen horen jullie nog wel!
    Nog veel plezier en kijk uit met rije! Groetjes uit het Waarland! ook van Dex!

• 09 November 2008 - 11:33

Cindy:

Heey Marco en Berit,

Echt leuk om jullie verhalen te lezen. En ook goed dat het goed met jullie gaat. Veel plezier en hou ons op de hoogte :-). Groetjes Cindy

• 09 November 2008 - 19:35

Joyce En Nel :

wat beleven jullie weer veel
    wel druk denk als het maar goed verdiend denk