Paihia - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu Paihia - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu

Paihia

Door: marco en berit

Blijf op de hoogte en volg Marco en Berit

04 November 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Gister dus vertrokken uit Auckland, richting Whangarei en als eindbestemming Paihia (Bay of Islands). Het leek op de kaart een klein stukje, maar poeh, dat viel tegen!!
De wegen gingen op en neer en van links naar rechts, misselijk werd ik (berit) ervan! Dit was vooral na Whangarei, daarvoor viel t wel mee.
In de Lonely planet, die ik geleend had van collega Karin maar in NZ toch zelf maar een nieuwe had gekocht, stond dat je in Whangarei een knappe supermarkt had, en aangezien we in auckland nergens groente en fruit konden vinden(op wat rotte appels na) Zijn we hier maar lekker gezond gaan shoppen.

Dus, daarna de kronkelige wegen met allemaal doodgereden opossums, die rijden ze hier graag dood aangezien het een plaag is en ze de natuur van nieuw zeeland bedreigen. Ah...

Misselijk kwamen we aan in Paihia waar we een hostel opzochten, in de Peppertree Lodge konden we gelukkig terecht. Mooi hostel met gezellige keuken+woonkamer. En vanavond gratis barbeque, altijd goed natuurlijk!

Gister een rondje door Paihia gelopen, t is een klein stadje. Erg toeristisch.
Vandaag zijn we met de ferry naar Russel gevaren, dit ligt aan de overkant van de baai. Daar wat rondgekeken en gewandeld en toen maar weer terug met de (supersnelle) ferry. Na de lunch(nzlandse avocado, jammie) en de was zijn we nog naar een waterval in de buurt gereden, haruru falls. Mooi hoor, maar we zijn moe! Dus verder houden we t rustig hier.

• 04 November 2008 - 05:28

Martine:

Ziet er goed uit allemaal leuk om te lezen hoor! word wel beetje jalours;)

Veel plezier daar!
    kus

• 04 November 2008 - 12:49

Anke:

Wat een prachtige omgeving en dat nog maar aan het begin van jullie reis,wou dat ik nog 21 was en het lef om dat te doen.Veelplezier en voorzichtig met het links rijden
    Groetjes Juriaan en Anke

• 04 November 2008 - 18:10

Oma Ineke:

Lees net jullie verslag,ziet er allemaal mooi uit.Berit, weet je dat Opa ook in Whangarai is geweest?ook mooie foto's Zou haast zin krijgen het ook allemaal te gaan zien.Maar ja!
    Groetjes weer voor allebei.

• 04 November 2008 - 19:15

Ida:

Marco en berit wat een prachtige foto's.we geloven zeker dat er zeer veel te zien is.hoe ging t links rijden?
    groeten vh thuisfront.

• 04 November 2008 - 19:54

Sjaak Nel En Joyce:

ziet er allemaal geweldig uit geniet lekker

heel veel plezier

• 04 November 2008 - 21:07

Lia:

heej berit en marco!!
    klinkt allemaal super leuk!!
    hoop dat het weer ook lekker is!!
    hier wat minder.. haha.. maar geeft niet he?
    nou de foto is ook erg leuk en mooi!!
    nieuw zeeland staat dus ook op mn lijstje voor ooit!!
    veel plezier nog!
    grtjes

• 07 November 2008 - 19:58

H.bulthuis:

je ouders helpen me om een berichtje naar jullie te sturen. hopelijk komt het goed over. veel liefs van rieks