Laatste ochtend in Thames - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu Laatste ochtend in Thames - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu

Laatste ochtend in Thames

Door: marco en berit

Blijf op de hoogte en volg Marco en Berit

13 November 2008 | Nieuw Zeeland, Thames

De laatste ochtend in Thames,
ff vertellen wat we hier wel weer niet allemaal gedaan en gezien hebben!
De 1e dag zouden we eerst gewoon een dagje niks, maar t bleek toch wel erg lekker weer, dus eerst eens een verkennende wandeling door Thames, het is hier net een wildwest stadje. Het was vroeger ook een goudzoekers oord dus dat klopt ook wel een beetje!
Het hostel is al een hotel sinds 18honderdzoveel en er hangen ook een hoop oude fotos van t stadje in de gangen. en er is hier op de stoep in de goudtijd een moord gepleegd, dus erg wildwest allemaal!
Daarna lekker gechilld in t hostel om "niks" te doen.
Maar we wilden toch nog ergens heen en ik had gezien dat ze hier in de buurt een tropische vlindertuin hadden, dus dat moesten we ff bekijken natuurlijk!
Het was echt prachtig, heeeele grote blauw bruine vlinders en vanallerlij soorten en maten meer. Er liepen zelfs een soort vogeltjes rond met een jong. Het was er wel erg benauwd, vanwege het vlinderklimaat, marco plaatst er een foto bij.
Daarna nog naar een andere tuin, met rozen en kruiden en vanalles, vind berit leuk he..
Die mensen hielden de tuin(3Ha) bij als pensioen hobby. Mensen kunnen hem afhuren en er trouwen ofzo. Of gewoon zoals wij de rozen bewonderen.
Gister zijn we naar Cathedral Cove gegaan, een eind rijden en dan nog een stukkie lopen, volgens de borden 45 minuten maar in een kwartier waren we er al....hmm..
Dit was ook erg mooi, zie foto.
Daarna door naar de hotwaterbeach, heet water komt omhoog door het zand. Maar we waren net te laat(de vloed kwam op) dus dat was alleen erg koud van de oceaan. helaas...
Daarna doorgereden naar Coromandeltown, hoop bochtjes want door de bergen en bos. Eenmaal daar weer heeeeeeeeerlijke taartjes gegeten. Marco iets met citroen en ik met bosbessen ofzo. De slagroom hier is trouwens altijd zonder suiker, heel apart!
Nog een l stuk gerookte zalm gehaald, plaatselijke rokerij is specialiteit!
Toen retour hostel. Heel mooie weg, langs de kust.
S avonds naar de film, the bank job, af en toe moeilijk te verstaan(plat engels) Maar goed(waargebeurd) verhaal!!
Straks gaan we naar een nicht van Marco's opa, ook leuk!! Later!!

• 12 November 2008 - 20:23

Marco Kunst:

heej marco en berit.
    Leuk om al jullie verhalen te lezen. Zo te horen is het erg mooi en gezellig daar, nog veel plezier in Nieuw-Zeeland.

groetjes vanuit Schagen :P