Mount Maunganui en Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu Mount Maunganui en Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu

Mount Maunganui en Rotorua

Door: marco en berit

Blijf op de hoogte en volg Marco en Berit

15 November 2008 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hallo allemaal,

Wij willen jullie eerst bedanken voor alle leuke berichten op de site tot nu toe! Erg leuk voor ons om dat allemaal te lezen!

Vanuit Thames zijn we naar Tauranga gereden waar we even hebben gepicknickt aan het water. De rit was lekker kort dit keer! Maar 2 uur rijden. Het autorijden is hier nog leuk, geen files en t is niet echt druk op de weg, alleen in de steden is t wat drukker.

Toen we het eten ophadden gingen we naar Mount Maunganui, een badplaats in de Bay of Plenty met zo'n 20.000 inwoners. Hier woont een nicht van Opa Entius met haar man. We hadden het telefoonnummer opgezocht en gebeld, Leny vond t meteen goed als we langskwamen, we mochten gelijk blijven eten en ook slapen als we dat wilden. Dat was natuurlijk geweldig! Heerlijk gegeten s'avonds, worteltjes en piepers met kip, en een lekkere bak sla! Gezellig geteut, s'avonds kregen ze de kaartclub. Wij hebben een nieuw en erg leuk kaartspel geleerd! Maar dat komen jullie nog wel an de weet!
Vrijdag gingen we smorgen's naar een kiwifruit bedrijf dat ook rondleidingen geeft. Was erg interressant en leerzaam! s'middags zijn we naar "de Mount" gegaan, waar het stadje naar genoemd is! En daarna nog ff op t strand liggen zonnen. Heerlijk weer was t, graadje of 20 en veel zon! s'avonds gingen Leny en Gerard te bbqen, maar voor ons stond er een hele stapel pannekoeken klaar! Dat was erg lekker! En we mochten nog een nacht blijven...

Vanmorgen na het ontbijt, wat ook weer erg lekker was, gingen we nog een paar spelletjes kaarten. En toen was het helaas alweer tijd voor vertrek. We zijn er gruwelijk verwent! Het zijn twee hele gastvrije en gezellige mensen. En het was leuk om weer ff lekker Nederlands te kunnen teuten.

Daarna zijn we naar Rotorua gereden. Hier zijn veel vulkanische dingen te zien. Van geisers tot bubbelende modderpoelen, alleen het nadeel is dat deze mooie natuur wordt uitgebaat! Voor alles wat je wil zien moet je minimaal 25 dollar neerleggen.... Beetje jammer! o, ja en t stinkt hier naar rotte eieren, dat komt door de zwavelgassen die hier in de lucht hangen... maar daar schijn je aan te wennen.

Tot zover maar weer.

Groetjes, Marco en Berit.

• 15 November 2008 - 03:56

Linda:

Hee kom eens online knakkers

• 15 November 2008 - 04:03

Linda:

Hee kom eens online knakkers

• 15 November 2008 - 15:26

Rieks:

het is zaterdag avond.vanmorgen heelgezellig koffie gedronken met hetty en karin .ik kijk elke dag in jullie dagboek. hartstikke leuk.wat zijn er weer mooie foto''s bij gekomen !tot ziens rieks

• 15 November 2008 - 16:48

Patrick En Karin:

Beste wereldreizigers,

We hebben zeer genoten van jullie verslag en foto's tot nu toe wij zijn alleen maar heel jaloers op jullie. Leuk om weer zoveel herkenning te van het land jammer dat jullie te laat waren voor hot water beach. Ik lees dat jullie alleen maar taartjes eten denk je ook nog om het boys en berry ijs uit te proberen kun nergens anders krijgen dan in Nieuw Zeeland. Heel veel plezier nog enne wij zullen jullie site wat beter bekijken. Hier in Nederland is vandaag de sint aangekomen.
    Patrick en Karin Groot

• 15 November 2008 - 16:49

Patrick En Karin:

Beste wereldreizigers,

Patrick en Karin Groot

• 15 November 2008 - 19:27

Mam En Mieke:

Hee Berit en Marco!

Nog bedankt voor jullie erg leuke verjaardagskaartje, vet grappig! hij was er dinsdag al dus lekker op tijd.
    We worden hier helemaal jaloers als we naar die mooie foto's van jullie kijken :-)

Groetjes!

• 15 November 2008 - 19:28

Mam En Mieke:

Hee Berit en Marco!

Groetjes!

• 16 November 2008 - 10:40

Muriël:

Heeey lieve berit en marco!

SUPERBEDANKT vooor jullie geweldige pakje, post op mijn nieuwe huisje, dat is echt leuk leuk leuk!:D
    ik heb al een klein stukje geproefd van de chocola ( briljant idee zo'n slimgift, hoe kom je daar aan?!;))
    wat heerlijk dat jullie het zo leuk hebben, mama had hetty al gesproken en die verteld dat je zo enthausiast aan de telefoon was! niet stiekem daar blijven hè?
    hier wordt het echt herfst, ik loop nu heel vaak door dat leuke bosje achter het flanorpad (ik weet niet of je dat nog weet van martijn) dat nu een zee van oranje blaadjes is.
    als het niet regent hou ik toch bestwel van de herfst.
    deze week had ik tentamens, ook op mijn verjaardag. het was niet zo erg als ik had verwacht gelukkig:)

liefs,
    muriel

ps, wat een Mooie foto's!

• 16 November 2008 - 14:03

Rick:

ja ja, wat een prachtige foto's. en ook lekker veel dit keer:)
    t was iig een goeie actie om zo'n lux cameraatje te kopen. t blijkt te lonen, straks wor je nog een echte fotograaf;)
    k rol net uit me bed op de zondag middag en ik hoop dat ik straks tegen de wind in kan komen als k gaat fietsen. daar zullen jullie geen last van hebben;)
    veel plezier en blijf posten en foto's uploaden!

groetjes.

• 16 November 2008 - 16:41

José:

Hoi Marco & Berit,

Wat leuk zeg om die leuke verhalen van jullie te lezen, wat gaat de tijd toch snel zeg alweer 2 weken onder weg, het lijkt net of ik je gisteren nog gesproken heb.
    Genieten jullie maar lekker, van het mooie land en elkaar.
    Oh ja wat een mooie foto's maken jullie kan ik ook mee genieten heerlijk.

Veel plezier wereld reizigers.
    Groeten José