Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu

Taupo

Door: marco en berit

Blijf op de hoogte en volg Marco en Berit

19 November 2008 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hallo allemaal,

gister gearriveerd in taupo. Na het uitchecken in Rotorua zijn we eerst nog een wandeling van 2 uur gaan doen in de "redwoods". Dit zijn aangeplante bossen(lang geleden) om toentertijd uit te vinden wat t beste hout was voor de kap. Maar nu dus een mooi bos!
Dit gingen we doen bij wijze van training.
We willen namelijk volgende/komende week ergens een wandeling maken die de " tongariro crossing" heet. Dit is een dagwandeling langs en over een paar hoge vulkanen. Het hoogste punt tijdens die wandeling is 1886m!!
Een heel end dus.

Maargoed nu zijn we in taupo. Toen we gister aankwamen bij het hostel naar keuze bleek deze al volgeboekt en waren we helaas genoodzaakt een duurder hostel op te zoeken.
Maar elk nadeel heb zn voordeel, we hebben een eigen badkamer en in de tuin is een hottub die je mag gebruiken! En het is er lekker rustig, dus geen gedring in de keuken. Vet chill!
Vandaag ben ik (berit) gaan paardrijden, 2 uur over farmland. Op een lief, niet al te groot paardje en onder persoonlijke begeleiding. Heel mooi om te doen en af en toe mooie uitzichten over het meer en de stad. Helaas waren ze net de staartjes van de lammetjes aan t afsnijden dus overal liepen gestresste bebloede lammetjes die ook nog es hun moeder kwijt waren!ahh..
Marco ging ondertussen naar een park wat Craters of the Moon heet. allemaal ingestortte vulkaankraters en er komt overal stoom uit de grond.

Daarna terug naar het hostel voor de lunch en daarna weer wandeltraining.
Er loopt vanuit de stad een wandeling langs de rivier(die vanuit het lake Taupo komt) naar verderop waar vet coole stroomversnelling/waterval(hier gaat elke seconde 220.000 liter water door!) is. Dit was heen en terug bij elkaar anderhalf uur.
Maar berit had al zere kont spieren van t paardrijden en marco had in het krater park ook al een beste klim gemaakt, dus t viel niet helemaal mee vandaag!

Morgen rijden we naar de bovengenoemde watervallen en lopen vanaf daar verder langs de rivier naar een dam, dit is 2 uur heen en 2 uur terug, dus dat wordt een goeie test...

We internetten nu vanuit een cafe omdat het in het luxe hostel belachelijk duur is, dus ik denk niet dat er morgen weer een verslag komt, maarja dan hebben jullie ook een keertje rust!

• 19 November 2008 - 07:32

Cor,Irma,Jordie,Inge:

Marco en Berit,
    wat een mooi foto´s zeg.
    Prachtig.
    Groetjes uit de Noord.

• 19 November 2008 - 10:11

Linda:

Hee!
    Ik ging net eens terug kijken bij jullie berichten maar in drie weken hebben jullie allemachtig veel beleefd -en ook allemachtig veel aan ons hier laten weten trouwens- echt heel leuk om een beetje mee te beleven hoe mooi het daar is! Hier gaat het eigenlijk zoals altijd (als ik daar bij stil ga staan, dan krijg ik altijd zo'n enorme drang naar drastische veranderingen); Lutjewinkel, Amsterdam, Schagen, Waarland - school, films kijken, uitgaan, fietsen, allemaal van die dingen die niet echt interssant zijn om over te vertellen. Toch heb ik gehoord dat jullie graag willen weten wat er hier gebeurd. Afgelopen vrijdag zijn Yvana en ik in Amsterdam uitgeweest, was onwijs leuk, lekker uit eten, lekker veel drinken en lekker veel andere gekke dingen gedaan. Zaterdag was ik naar Schagen uit, was alsvanouds wel leuk eigenlijk. Overdag dit weekend als ik er zo over nadenk alleen maar uitgebrakt eigenlijk en nu zit ik weer in m'n mooie pandje nabij de Amstel. Nou verdere details zal ik jullie besparen want dit blijft natuurlijk een openbaar gastenboek en ik heb nogal veel te verbergen (?) maar blijf schrijven, dan blijf ik lezen en misschien nog wel eens mailen. Doei.

• 19 November 2008 - 11:02

Hetty:

Wauw, wat een belevenissen en ontberingen. Zo'n paardrij excursie lijkt me ook wel leuk.
    Jou niet? Marco?
    Hoe vond je het in Craters of the Moon?
    Nou, wandelse jongens!

• 19 November 2008 - 15:09

Anny:

Wat vind ik het toch knap van jullie, om zo vaak verslag te doen van jullie unieke reis en zo gezellig beschreven.
    St.Maarten hebben we weer gehad 34 kwamen er,best veel hè.
    En zondag is de Sint weer gearriveerd bij de Hogebrug.Dus dat wordt weer feest en spannend voor de koters!Heb al heel wat ingeslagen,maar duur....Nou dat doe ik zelf!
    Lekker genieten blijven,Gr. Johan en Anny

• 19 November 2008 - 20:27

Esther-D:

he klinkt wel ff gaaf,
    zijn jullie niet bekaf iedere dag

es

• 20 November 2008 - 07:42

Carla Van Baar:

Hallo berit en marco,
    Hier een berichtje uit het herfstachtige Warmetuut.
    Wat een een geweldige ervaringen tot nu toe maken jullie mee en prachtige foto's, zo'n reis maak je waarschijnlijk maar een keer in je leven,GENIET ER VAN.Maar dat is niet moeilijk als ik het zo allemaal lees( willen jullie nog wel terug?)Lieve mensen geniet ze,laat ons maar martelen berit met de oudjes.(geintje,is je gegunt hoor zo'n mooie reis)Groetjes carla

• 20 November 2008 - 08:33

Monique Feijen:

Hoi Berit en Marco,
    Wat ontzettend leuk om te lezen jullie reisverslag, wat geweldig om allemaal mee te mogen maken en wat een prachtige foto'S!! Geniet ervan en wij genieten een beetje met jullie mee!
    groetjes Monique

• 22 November 2008 - 15:09

Verjaarsbezoek Mieke:

Hallo Berit en Marco,

We staan hier met de familie jullie schitterende foto's te bekijken.
    Gerrit wenst jullie nog een goede tijd en de anderen natuurlijk ook.

Lieve groetjes van Gerrit, Aagje, Ineke, Zeger, Mieke, Hetty en Jaap