Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu

Napier

Door: marco en berit

Blijf op de hoogte en volg Marco en Berit

25 November 2008 | Nieuw Zeeland, Napier

Gister vertrokken uit turangi na een dagje chill.

Op de chill dag hebben we nog geminigolft, de banen hadden allemaal dingen inzich van de attracties hier, dus ook een baan van de tongariro crossing, erg leuk!

Gister dus in napier aangekomen, een schattig stadje wat er voor nieuw zeelandse begrippen goed uitziet, aangezien hier in de jaren 30 alles omgegaan is door een aardbeving. Dus mooie gebouwen hier. Leuke winkeltjes en veel cafeetjes.
"s middags hebben we onze eerste echte kiwi's gezien in het national aquarium hier aan het strand. Erg grappige vogels om te zien. Ze hadden daar ook een groot aquarium waar je onderdoor en tussen zegmaar kon lopen, mooie vissen, haaien en roggen. En nog veel meer.
Dat was wel ff lekker want daar was het lekker koel, het is hier namelijk lekker weer, maar zo ontzettend benauwd en plakkerig! Jasses!
S' avonds gingen we op kroegentocht met Marijke, meisje die we in turangi hebben leren kennen en een lift hierheen gegeven hebben.
Er was helaas bijna niks open en wat open was daar zat niemand:( maarja wat wil je op maandag avond...
Maar er was een ierse pub waar nog een beetje volk was, dus daar maar ff heen. Wat gekletst met de mensen aan de bar, een groep oudere mannen op motortocht, en met het barmeisje.
Ze spreken je hier allemaal heel makkelijk aan, van waar kom je vandaan wat ga je doen etc.
Erg leuk!
Voor vandaag stond de jan van genten kolonie op de agenda, 6 uur op want je moest langs het strand op het juiste tijdstip, vanwege de vloed.
Het was 8 a 10 km lopen en alleen maar over het strand, een prachtig gezicht, rechts de zee en links hoge rotsen.
Na dik twee uur lopen hadden we de jan van genten bereikt, heel mooi om te zien, maar stinken! echt smerig, haha!
Nog een klein stukje doorgelopen naar een rest area en daarna nog een stukje de berg op en dan zag je een nog grotere kolonie, maar dat was een hoop geklim voor een minder mooi gezicht helaas.
Toen weer terug...De zon scheen en ging steeds harder schijnen... pufpuf
Maar uiteindelijk hebben we het weer overleefd, en het was het wel waard, t was supermooi!

Morgen rijden we weer door, we willen graag naar mount taranaki, welk plaatsje weten we nog niet, maar waarschijnlijk new plymouth, we weten ook nog niet precies waar we morgen avond slapen want we rijden het in twee dagen, dat gaan we nu ff overleggen!

Tot snel weer!

• 25 November 2008 - 10:23

Andries En Hennie:

Hallo Marco en Berit.
    Ik hoorde van Ida van deze site en heb jullie leuke verhalen gelezen en de prachtige foto's bekeken. Nou, deze belevenis pakt niemand jullie meer af! Heel veel plezier verder en ook wij blijven jullie nu volgen hoor!
    Groetjes,
    Andries en Hennie uit Nijkerk

• 25 November 2008 - 13:15

Hetty:

Fijn dat jullie zo genieten in Nieuw Zeeland, veel mensen spreken en van alles bekijken. Geweldig zo'n wandeling langs het strand en dan als beloning een Jan van Genten kolonie!
    We blijven natuurlijk jaloers op jullie.
    Maar blijf vooral schrijven over al die mooie belevenissen.
    Wij genieten wel mee.
    Veel liefs, Hetty

• 25 November 2008 - 20:40

Sjaak Nel En Joyce:

Prachtige foto's, en wat een belevenis die crossing.Zo zie je wel veel.Geniet er nog maar lekker van en tot ziens maar weer.