Van Wanaka naar Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu Van Wanaka naar Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu

Van Wanaka naar Dunedin

Door: marco en berit

Blijf op de hoogte en volg Marco en Berit

05 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hallo allemaal,

iedereen de beste wensen voor 2009!

Na ons tripje in mount aspiring national park zijn we de volgende ochtend nog naar Puzzle World geweest. Dit was een musuem/pretpark met een groot doolhof, erg leuk, veel verwoed zoekende volwassen mensen(waaronder wij dus ook). Binnen hadden ze een hal met 3D foto's, halogrammen. Heel apart! Ook hadden ze een kamer die op z'n kant stond, als je daarin stond stond je scheef en werden je zintuigen dus voor de gek gehouden, water stroomde omhoog, bal rolde omhoog en als je in een stoeltje ging zitten ging je zo naar t plafond! Ik werd er een beetje raar van!
Daarna een kamer die speelde met perspectief, wat ze in de lord of the rings gebruikt hebben voor de truck van het groot klein, naja goed. Daarna reden we van Wanaka naar Queenstown, kleine stop in Arrowtown op aanraden van Karin en Patrick. We zijn naar de rivier gelopen waar goud gezocht kon worden maar even kijken vonden we wel genoeg. Daarna daar lekker pizza gegeten op een idylisch pleintje. Het hele stadje ziet er nog uit als een oud goudvinders stadje.
In Queenstown alleen even boodschappen gedaan en gelijk doorgereden naar Manapouri waar ons hostel stond. We hadden in Wanaka al een 2 urige cruise geboekt voor 31 dec. in de Milford sound(een groot fjord). Dus wij smiddags naar dat fjord gereden in de stromende regen. Komen we daar aan gaat de boot niet want het weer was te slecht... (er viel die dag 165 mm regen) Balen, dus wij weer helemaal terug gereden naar het hostel. 300 km voor nop.

Toen was het ouderjaarsavond, nou das echt feest hier, het hostel was in The Midlle of Nowhere, iedereen behalve wij lag al te bed voor 12en, op tv was niks (niet eens een klok of ABBA met 'happy new year'), dus dat was een beetje jammer. En dan mis je toch een gezellig avondje met de vriendengroep, maar dat doen we volgend jaar gewoon weer!

De volgende dag wat in Te Anau gewandeld langs een groot meer en een park met vogels. De dag daarop weer naar de Milford gereden, weer in de stromende regen. Maar nu gingen de boten wel en het was droog toen we gingen varen. Heel mooi en heel groot zon fjord, met heel veel watervallen! Daarna weer terug gereden en de volgende dag door richting Invercargill, een schotse stad, gelijk door naar de Catlins. Een weg met heel veel leuke dingen erlangs, vuurtorens, watervallen en mooie stranden, pinguins en zeesterren (hele grote). Daar hebben we 2 nachtjes gekampeerd. En vandaag het laatste stuk van de Catlins bekeken en door naar Dunedin.
In Dunedin gaan we naar Speights, een bierbrouwerij, voor een rondleiding en proeven natuurlijk. En ook staat hier een chocolade fabriek. Dus....

Tot zover. Groetjes, Marco en Berit

• 05 Januari 2009 - 09:18

Vincent:

Hoi M&B,

Ziet er weer super mooi allemaal. Wel jammer van het vele regen. Maarja, hier is het weer ook niet alles. Vannacht wordt er -6 tot -15 verwacht. Ja je gelooft het niet.

Gr,
    Vincent

• 05 Januari 2009 - 17:52

Marja:

Hoi Berit en Marco,
    Nog de beste wensen voor 2009. Leuk weer jullie verhaal!!
    Geniet nog een kleine maand want het is zo over.
    Berit, nog een nieuwtje uit AP Azeb is getrouwd.
    groetjes Marja

• 05 Januari 2009 - 18:11

Patrick En Karin:

Hoi reizigers,

De beste wensen maar, en ja en oud en nieuw stelt inderdaad geen bal voor in Nieuw-Zeeland. Jammer dat jullie geen goud hebben gevonden in Arrow Town maar wees gerust wij hebben ook de staatsloterij niet gewonnen dus moeten we net als alle andere gewoon doorgaan met werken. Ga lekker even een pub in daar en geniet in Dunedin van de prachtige omgeving bij de kust tussen de o zo gezellige pinquins en sandflies. Nog veel plezier de laatse weekkies en we blijven jullie volgen.

Groetjes Patrick en Karin

• 05 Januari 2009 - 20:03

Niek En Marian:

Hey Marco en Berit,

We wensen jullie een heel gelukkig nieuwjaar toe! Wat leuk om al jullie verhalen te lezen. Nog veel plezier in dat verre mooie Nieuw-Zeeland!!
    Groetjes van ons allemaal.

• 06 Januari 2009 - 20:44

Nicole:

Hey Marco en Berit!

Gelukkig nieuwjaar gewenst vanuit Zuid-Afrika! Leuk om jullie over jullie avonturen te lezen, erg herkenbaar allemaal :-) En die foto van het strand ergens in de Catlins komt ook erg bekend voor, daar zijn wij volgens mij ook voor een fotopauze gestopt ;-)

Veel plezier gewenst in Dudedin en vergeet niet naar 't Otago Peninsula te gaan! :-)

Groeten vanuit Klerksdorp!

Nicole