Egmont Village - Reisverslag uit Egmont Village, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu Egmont Village - Reisverslag uit Egmont Village, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu

Egmont Village

Door: marco en berit

Blijf op de hoogte en volg Marco en Berit

29 November 2008 | Nieuw Zeeland, Egmont Village

Hallo weer allemaal,

we zijn twee nachtjes in Te Kuiti gebleven omdat het een heerlijk rustig hostel was!
bij een boerderij iets buiten het dorpje. We zijn naar de Glowworm caves geweest. We
hadden een hele leuke tour van een hele enthousiaste gids! Er waren maar 7 mensen dus dat
was erg leuk! O, ja het was dus een grot met allemaal groene lichtstipjes op het plafond.
Dit zijn larven, van insecten, ze laten allemaal slijmerige draadjes naar beneden hangen,
en met een lichtje lokken ze vliegjes. We vaarden door een grot en omdat we goed de tijd
kregen om aan het donker te wennen, was het echt alsof je onder een sterrenhemel doorvaarde.
Heel apart maar wel mooi! Vervolgens gingen we naar een volgende grot, met stalacmieten
en stalactieten, niet echt heel bijzonder, maar toch wel weer mooi om te zien.
s'avonds nog even gebabbeld met een man uit NZ en een jongen uit Taiwan, die heel slecht engels sprak, dat was wel lachen!
De volgende dag zijn we doorgereden naar Egmont Village. Dit is vlakbij Mount Egmont/Taranaki
Weer een rustig klein hostel gevonden!
s'Middags zijn we naar het informatiecentrum (1000 mtr hoogte)
op de berg gereden, info gezocht over het weer en de wandelingen die er te doen zijn.
Teruggegaan naar het hostel, Berit ging puzzelen (1000 stukjes)... ik ging even lezen,
totdat het begon te onweren en regenen. Toen ben ik even een klein stukje richting de berg
gereden om wat foto's te maken! De lucht was echt binnen een uur helemaal donker geworden!
Echt een mooi gezicht! s'avonds had Berit de puzzel al af (met een klein beetje hulp van mij).
Vandaag weer de berg opgereden tot het infocenter en een wandeling van 3 en een half uur gekozen. Toen we naar
de berg reden was hij bijna helemaal wolkenloos. Mooi!
Eerst 500 meter omhoog, dat was een hele klim! We konden de grote vulkanen midden op het
noordereiland (bij Turangi) zien vanaf het pad dat we liepen! Toen we boven waren was het flink
bewolkt geworden, maar daar liepen we gelukkig onder en het bleef droog! Toen nog een stuk op dezelfde hoogte gelopen
en daarna weer naar beneden. Daar hebben we ff lekker een taartje genomen en een koppie!
Berit zit nu weer een puzzel te leggen en ik zit dit dus te typen.
Morgen gaan we weer zuidelijker, waarschijnlijk naar Palmerston North. Er is daar geen reet
te doen, maar op de route, in paraparaumu, is wel een museum met de grootste collectie klassiek voer- en vaartuigen
op het zuidelijk halfrond. Dus daar gaan we natuurlijk even een kijkje nemen!
Dan een nachtje in Palmerston en dan door naar Wellington!

tot zover dit bericht
Marco en Berit

Ps. Het weer is hier best!

voor Karin en Patrick:

ja de jan van genten waren hier en daar wel aan t kroelen inderdaad, we hebben een grote bak boysenberrie ijs gekocht en opgegeten, erg lekker inderdaad, staat op de planning om vaker te eten! we hebben tegenwoordig ook boysenberrie jam op brood en meisje dat we onmoet hebben ging ze plukken voor werk, dus helemaal in to de boysenberries:P

• 30 November 2008 - 17:08

Opa En Tante Nel:

Hallo Berit en Marco jullie genieten wel zeg.
    Jullie hebben al een hoop gezien en hebben nog 2 maanden voor de boeg van Tante Nel en Opa
    Broersen en de groetjes uit Waarland tot ziens.

• 01 December 2008 - 20:44

Peter:

Hallo marco en Berit,jammer jullie gemist te hebben afgelopen za, Tineke heel verrast ,ik was naar Essen met Marcel.Lang niet zo mooi als verleden jaar dus daar niets gemist.
    we gaan maar weer in april. ben benieuwd wat zo'n museum daar te bieden heeft, wacht op de foto's.Geniet maar lekker verder , ga ik morgen startonderbreker Gerie loshalen......