Palmerston North, Mana en Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu Palmerston North, Mana en Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marco en Berit - WaarBenJij.nu

Palmerston North, Mana en Wellington

Door: marco en berit

Blijf op de hoogte en volg Marco en Berit

02 December 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo mensen,

Vanuit Egmont village dus vertrokken naar Palmerston voor 1 overnachting, dat is een vrij grote stad waar helemaal niks aan is. Dus zijn we s avonds maar naar James Bond gegaan, marco vond t weer een goede film en Berit viel bijna in slaap... maarja..
We verbleven daar in Grandma's place, wat wel klopte want ze hadden geen computer en een exercize tv(betekenis:geen afstandbediening). Haha, maar prima voor 1 nachtje!
De volgende ochtend door naar paraparaumu, daar bevind zich namelijk een automusuem met allerlei oude auto's, motors, fietsen, vliegtuigjes en nog wat oude troep.
Erg mooi om allemaal te zien. Dit was vooral erg intressant voor marco maar ik vond het ook wel mooi.
De eerste auto is eigenlijk gewoon een koets met een motortje achterin, vreemd gezicht! ook hadden ze daar een Gangster cadillac, deze was echt gebruikt door een handlanger van al capone. De ramen waren zo dik als een lucifersdoosje, het voorraam kon kantelen om doorheen te schieten en de bodem was bomproof. Kortom spectaculair.
Daarna doorgereden naar Mana waar ons hostel zich bevind, het is 15 min rijden ten noorden van wellington. Het is wat rustiger en je kan gratis parkeren, wat in wellington niet lukt.
Dezelfde middag nog even naar wellington gereden, wat dus echt niet leuk is, super druk, enrichtingsverkeer, amper parkeergelegenheid en duur!
Maar we gingen even naar de I-site(infocentrum)
waar we de ferry tocht geboekt hebben, donderdag 4 december om 10.35 gaan we over. Nou hopen dat het dan mooi weer is, dan hebben we nog mooi uitzicht ook!
Vanmorgen hebben we de trein gepakt vanuit mana naar wellington, eerst naar een heel groot(GRATIS:D)museum geweest(niet met kunst, maar gewoon leuke dingen!) en nu dus ff de stad in! en daarna ff tuinen bekijken en dan treintje weer terug naar hostel.
Morgen staat wandeling in park op de planning, waar ze native planten en dieren hebben, en daarna nog naar een park waar een deel van lord of the rings is gefilmd(rivendell).
Maar dat horen jullie wel weer!!

groetjes!

• 02 December 2008 - 17:45

Anny:

Hier nu eens een reisverslag van ons!
    Zondag gingen we met onze 7 kleinkinderen met de stoomtrein om 12uur van uit Hoorn naar Medemblik,waar de stoomboot van Sinterklaas lag.Onderweg bij een station kwamen er zwarte pieten heel hard aan fietsen,die gingen ook met de trein mee.We kregen warme of koude chocomel of pietenlimonade.En gestrooid natuurlijk!In Medemblik kwam de Sint met een hele grote boot aan varen.Allemaal aan boord en een stukje varen.Ieder kind kreeg een cadeautje op leeftijd.Heel leuk!Daarna weer terug met de trein naar Hoorn.En naar mac donald toe!Wat hebben ze genoten,wij ook trouwens.
    We hopen dat jullie ook lekker blijven genieten Groetjes Johan en Anny

• 02 December 2008 - 20:33

Anja Baartse:

Hai Berit en Marco,
    Eindelijk een reactie uit Schagen.Berit,ik weet dat het een eeuwigheid geleden is;nog VAN HARTE GEFELICITEERD met jouw verjaardag!!Alles goed met jullie ?(zo te lezen wel).We liepen nogal achter met jullie te volgen,maar nu heb ik al jullie berichten uitgeprint om eindelijk rustig te lezen.Schitterende foto's
    trouwens.Heel veel plezier!!Groetjes,Anja en de rest.

• 03 December 2008 - 09:43

Juriaan En Anke:

Hallo Marco en Berit
    Geweldig wat jullie daar allemaal zien,foto's van het automuseum ook erg mooi maar de mooiste mercedes pagode staat toch in de Zeppelinstraat.
    Geniet van de overtocht naar het andere deel
    Groetjes Juriaan en Anke

• 03 December 2008 - 14:50

Muriël:

heeey lieve berit en marco!
    wat leuk klinkt, al dat touren overal en nergens heen:) ik hooop ook voor jullie dat het zonnetje lekker schijnt morgen!
    in leiden is het nog steeds geweldig! 1e tentamen gehaald, heb nu drie goudvissen die vrolijk rondzwemmen in hun kom op mijn bureau! het is hier koudd, en het roeien buiten gaat maar door, brrrr!
    liefs uit leiden